Bouře nad Tatrami

Země původu

Československo

Copyright

1932

Rok výroby

1932

Premiéra

21. 11. 1932

Minutáž

17 min

Kategorie

film

Žánr

ilustrace skladby, cestopisný

Typologie

dokumentárnídistribučníkrátkometrážní

Originální název

Bouře nad Tatrami

Český název

Bouře nad Tatrami

Anglický název

A Storm over the Tatra Mountains

Anotace

Obrazová ilustrace symfonické básně Vítězslava Nováka V Tatrách.

Poznámka

Natáčení filmu trvalo dva roky.

Hudba

Použitá hudba

Vítězslav Novák (V Tatrách op. 26 – symfonická báseň)

Produkční údaje

Originální název

Bouře nad Tatrami

Český název

Bouře nad Tatrami

Anglický název

A Storm over the Tatra Mountains

Kategorie

film

Typologie

dokumentárnídistribuční

Žánr

ilustrace skladby, cestopisný

Země původu

Československo

Copyright

1932

Rok výroby

1932

Produkční data

datum cenzury 9. 11. 1932 (kulturně-výchovný)

Premiéra

premiéra 21. 11. 1932 /přístupný mládeži/

Nositelé copyrightu

Národní filmový archiv

Ateliéry

AB Vinohrady

Technické údaje

Délka

krátkometrážní

Minutáž

17 min

Původní metráž

510 metrů

Distribuční nosič

35mm

Poměr stran

1:1,19

Barva

černobílý

Zvuk

zvukový

Zvukový systém/formát

Tobis – Klang

Verze

česká

Mluveno

česky, komentář

Podtitulky

bez titulků

Úvodní/závěrečné titulky

české

Ocenění

Vítěz

Festival: 20. mezinárodní filmový festival Benátky

1959
Benátky / Itálie
Čestný diplom za účast v kulturní sekci
Český filmový ústav
udělen Filmotéce Československého filmového ústavu u příležitosti 20. výročí nejstarší filmové soutěže světa za retrospektivní uvedení pěti vyznamných filmových děl z předcházejících benátských festivalů Bouře nad Tatrami, Extase, Jánošík, Panenství, Řeka a Zem spieva

Vítěz

Festival: 2. mezinárodní filmový festival Benátky

1934
Benátky / Itálie
Pohár města Benátek za nejlepší režii
udělen v září 1934 kolekci čtyř československých filmů Bouře nad Tatrami, Extase, Řeka a Zem spieva za režii československou, která ukázala, že si zaslouží mimořádného vyznamenání za svou nezvyklou působivost spojenou s velmi prostým uměním vypravěčským a se samorostlým pochopením a vyjádřením přírody, to platí pro všechny čtyři ukázané filmy, které mají takové vzájemné umělecké analogie, že jejich souhrn možno uznati za výraz skutečné osobité národní školy