Odvážný projekt dokumentaristů Barbory Chalupové a Víta Klusáka, sociologický filmový experiment V síti, zpracovaný v distribučních verzích pro tři kategorie doporučené přístupnosti, otevírá doposud více méně tabuizovanou problematiku internetového sociálního prostoru, v jehož „temnějších“ zákoutích se mohou nezkušení, lehce zranitelní teenageři rizikově chovat a stát se snadnou kořistí sexuálních predátorů. V konkurzu vybrané tři dospělé mladé ženy s mladistvým vzhledem představují dvanáctileté „návnady“ a s novými identitami a profily pro chatování vstupují z autenticky vyhlížejících pokojíčků „do sítě“ a zjišťují, do jaké míry se v ní setkají s nevhodnými nabídkami. Naivně působící dívky pod smyšlenými jmény Týnka, Mishka a Niky vedly konverzace podle nastavených pravidel (vždy řekly svůj věk a tak dále), pod dohledem štábu, který jim přes displeje telefonů „pomáhal“, respektive radil. Všechny zúčastněné zaskočilo, jak rychle a v jakém množství se ozvali „uživatelé“ s přímočarými sexuálními požadavky, z nichž se někteří před dívkami rovnou ukájeli. Bez ohledu na morálku, paragrafy a věk dívek šli „za svým“ pomocí lichotek, útoků, důmyslného vydírání, slibů finanční odměny či dárků nebo výhrůžkami (že zveřejní fotografie a tak dále). Zkušení a spíše starší muži (v jednom případě se v závěru snímku vyskytne žena, ty jsou ale mezi predátory na síti zastoupeny ve velmi malém počtu a nejsou příliš agresivní), závislí na své touze a ovládající různé taktiky, vyprovokovali i reálné schůzky, na nichž naživo vyjádřili ve videohovorech a konverzacích avizované choutky. Pouze jeden mladík na síti neměl vedlejší úmysly, jenom se rád bavil a stal se kladným hrdinou celého projektu. Naopak výrazný útočník z Ústí nad Labem byl ještě během natáčení identifikován a konfrontován se štábem a hrdinkami, neboť ve své profesi pracoval s dětmi, a byl vyhodnocen jako obzvláště nebezpečný. – Do detailů nachystaný, zinscenovaný projekt, jenž se zaměřil na jednu z mnoha existujících, nyní pravděpodobně nejpřístupnější sféru možného zneužívání nezletilých, vznikal pod dohledem odborných poradců a specialistů na danou problematiku (sexting, kyberšikanu, kybergrooming), včetně právníků. Tvůrci si na svá bedra vzali velkou zodpovědnost, snažili se o korektní průběh a věděli, co je čeká. Přesto je šokovala a zaskočila agresivita „sítě“ a došli k alarmujícímu poznání. Dospělé a poučené protagonistky měly po dobu vzniku filmu podporu odborníků, některé situace však byly velmi tvrdé a je otázkou, jak rychle a do jaké míry se s prožitky vypořádaly a vyrovnaly. – Z natočeného materiálu vznikly tři distribuční tituly, snímek V síti s přístupností od patnácti let, kratší edukativní verze s méně explicitními obrazy V síti: Za školou a film pro dospělé V síti: 18+. Posledně jmenovaný byl uvedený v červenci 2020, nejsou v něm na rozdíl od předcházejících verzí rozpixelované inkriminované sekvence otevřeného sexuálního chování a obsahuje tedy silně explicitní momenty (rozmazány zůstaly pouze tváře). První dva snímky měly obnovenou premiéru po skončení nouzového stavu na jaře 2020, vyhlášeného v České republice kvůli pandemii Covidu-19. Některé antihrdiny vyšetřovala policie pro páchání závažných trestných činů ve vztahu k dětem, padly i pravomocné tresty. – K projektu Tomáš Klus (& Cílová skupina: Jiří Kučerovský, Jan Lstibůrek, Petr Škoda) složil píseň Je doma máma? (v titulcích je uveden název Molekula citu) a v choreografii Marka Zelinky natočil videoklip, a vyšla kniha Mariky Pecháčkové Kdo chytá V síti (BizBooks, Praha 2020). Vznik snímku podpořili přispěvatelé prostřednictvím crowfundingového portálu Hithit. V rámci distribuce probíhaly besedy, respektive rozsáhlá osvětová kampaň včetně online kurzů Buď safe online, jak řešit nebezpečné situace na internetu. Vzbudila velký ohlas, prošly jí desítky tisíc dětí (i kampaň přerušila koronavirová krize) a byla vedena pod záštitou společnosti Avast Software (generálního partnera filmu) ve spolupráci s projektem E-Bezpečí (www.budsafeonline.cz). – První verze, snímek V síti se stal během prvních sedmi dní v kinech nejnavštěvovanějším českým dokumentem všech dob a nejúspěšnějším filmem distribuční společnosti Aerofilms. – Film byl prezentován v rámci East Doc Fóra 2019 pořádaného Institutem dokumentárního filmu. -kk-
Vážení diváci, vítáme vás na projekci filmu V síti. Tato verze je určena pro diváky starší 18 let. Upozorňujeme, že obsahuje silně explicitní momenty. – 60 % českých dětí nemá rodiči nijak limitovaný čas strávený na internetu. 41 % dětí potvrdilo, že obdrželo od jiné osoby pornografickou fotografii. Každé druhé dítě chatuje s cizími lidmi, pětina by neodmítla osobní schůzku. – Inzerát s textem Autoři dokumentárního filmu hledají plnoletou herečku, která vypadá jako dívka ve věku 12-13 let. Na casting se dostavte v dětském oblečení zaslala produkce do castingových agentur. – Vít Klusák s kolegyní Barborou Chalupovou vybírají dospělé, mladistvě vyhlížejících adeptky pro ojedinělý zinscenovaný projekt. Dívky musí samy zvážit, zda do experimentu vstoupí. Některé přiznají, že mají se sexuálními predátory na netu zkušenosti. Mluví o důvodech, proč je aktivita „v síti“ zlákala, jak probíhala a jaké měla následky (zneužití fotografií, šmírování přes web kameru, výhrůžky, vydírání, čelily podivným požadavkům a nárokům pod příslibem finanční odměny a tak dále). Bezelstně soupeřily s mnohem staršími muži. Některé musely vyhledat pomoc psychologa. – Castingu se zúčastnilo 23 dívek. 19 z nich se nám svěřilo, že v dětství zažily nějakou formu zneužívání na internetu. – 3 herečky, 3 dětské pokoje, 10 dnů, online 12:00-24:00. Štáb ve studiu vybuduje pod vedením architekta Jana Vlčka tři pokojíky, do nichž si hrdinky dodají vlastní předměty, jež jim pomohou vcítit se do rolí dvanáctiletých. V čele prostoru mají instalované počítače s webkamerami a mobily, kam jim štáb může posílat podpůrné pokyny. – Tereza Těžká Mishka si do prostoru vybere obrázky, noty, vampýrskou literaturu a kufřík s „poklady“. Anežka Pithartová Týnka zvolí vyřezávaný domeček od táty, s nímž má spojené celé dětství, a diář s důvěrnými zápisky. Sabina Dlouhá Niky upřednostní perníkové srdce od prvního kluka, medaile a poháry z tanečních soutěží, fotky, sluchátka a domácího mazlíčka, králíka Karla. Příbytky, proti nimž má základnu štáb včetně odborníků (mimo jiné sexuoložka, psycholožka, právník, kriminalista), jsou vypracované do nejmenších detailů. Nadšené nájemnice si je před začátkem natáčení „doladí“ a s chutí si v nich zatančí. – Režiséři vytvoří Mishčin falešný účet na seznamovací doméně Lide.cz s jednou profilovou fotografií. Obratem zaznamenají šestnáct reakcí, na něž adekvátně odpoví. Snaží se, aby profily dospělých protagonistek, vydávajících se za dvanáctileté, působily autenticky (používají jejich skutečné starší fotky a účelově pořízená selfíčka s kamarádkami a tak dále). Hrdinky se musejí sžít s novou identitou. První zájemce o hovor s Niky je Ind. – Kodex projektu. 1. Nikoho sami neoslovujeme, pouze odpovídáme. 2. Herečky na začátku komunikace vždy zdůrazní, že je jim 12 let. 3. Nekoketujeme. Nesvádíme. Neprovokujeme. 4. Na explicitní sexuální výzvy odepisujeme naivně: „Já nevim...“, „Já se stydim...“ 5. Na žádosti o zaslání obnažených fotek reagujeme až po opakovaném naléhání. 6. Osobní setkání musí vždy iniciovat predátor. 7. Průběh projektu konzultujeme s psychology, sexuoložkou, právníkem a kriminalistou. 8. Používáme tyto platformy: Facebook, Skype, Lide.cz, Snapchat a Omegle. – Niky s Mishkou probírají nabídky, většinou od starších mužů („dědků“). Na jejich nevinné písemné reakce dorazí výzvy se sexuálním obsahem (včetně profilové fotografie pánského přirození). Zděšení tvůrci stejně zděšeným dívkám radí. Podle Mishky by dvanáctileté holky v takto nastavené „rozmluvě“ nepokračovaly. Výzkumnou sexuoložku Renátu Androvičovou zajímá, na co konkrétně by ještě reagovala, tedy co pro ni je a co není „přes čáru“. Mishka přiznává jistou „odvahu“ a zvídavost směrem k problematickému online prostředí v inkriminovaném věku, ovšem s respektem určitých „hranic“. – Trojice je v sociálních sítích „nové zboží“. Tým je připraven na „živou akci“. První konverzaci absolvuje Mishka s mužem, který je na toaletě. Je údajně s kamarády na dovolené. Bez souhlasu dívky si pořídí její snímek. Masturbuje a videohovor ukončí. Všichni jsou z přímočarého chatu ohromeni. Klusák komentuje uvažování sexuálních predátorů: nezajímá je, co po nich „zbude“, jde jim o utilitární „použití“ dítěte. Oběti musí být z okleštěné virtuální sexuality, jež nastavuje špatné či zkreslené představy a normy, v šoku. Negativní zkušenost může významně narušit jejich budoucí existenci (vztahy a sexualitu), a zbavit je „ideálů“. – Týnka konverzuje s anonymním protějškem (má obličej mimo obrazovku). Vidí, že se osahává pod stolem. Baví se o absenci reálných sexuálních zkušeností. Podle mladíka je to důvod, proč vyhledává kontakty na netu. – Mishka přijme druhý hovor. Starší muž tvrdí, že mu je čtyřicet pět let, a zajímá ho, zda chce vidět jeho přirození. Svléká se, komentuje nastupující vzrušení a žádá po „dvanáctileté“, aby mu ukázala „prsíčka“ s dovětkem, že se nemusí bát. Mishka se (dle instrukcí) vymluví, muž se obleče a spojení přeruší. Žádnému z dalších kontaktů nevadí její údajný věk. Jeden z mužů bez skrupulí masturbuje. – Psycholožka Androvičová vysvětluje podstatu zneužívání: pokud dívky nekladou aktivní odpor, dospělí si myslí, že si „to“ také přejí. Zapomínají na přirozenost jedince chovat se v kontaktu s autoritou podřízeně. Souhlas pod tlakem je iluzorní. Z výzkumu vyplývá, že lovci na „síti“ jsou jen okrajově pedofilové. – Mishku i Niky kontaktuje „asi“ třicetiletý muž z Ústeckého kraje. Na profilové fotce má přirození. Vedou písemnou konverzaci se sexuálním obsahem. – Filmová maskérka Barbora Potužníková týmu oznámí, že jednoho skypaře, pokud se neskrývá za odcizenou fotografií, s největší pravděpodobností osobně zná. Jde o osobu, která pracuje s dětmi, organizuje tábory, lyžařské kurzy a další dětské akce. Mishka dotyčnému zavolá. Muž Martin loudí, aby si sundala tričko a postavila se. Říká, že má malou cestovní kancelář. Nerozhodí ho avizovaný věk dívky. Ona si chce povídat, on dál účelově naléhá. Mishka na pokyn „režie“ hovor ukončí, neboť by ji mohl prozradit odhalený mikroport. Maskérka je přesvědčena, že dotyčného skutečně poznala; indicie vše potvrzují. Pro Mishkubyl cílený rozhovor těžký. Další konverzace probíhá obdobně. Martin si ji vyfotí, lichotí jí a snaží se v ní vzbudit důvěru. Dívka mu na přání zahraje na klavír. Jemu jde jen o její tělo, pohybující se po pokoji. Nespokojený muž hovor ukončí. – Kvůli požadavkům predátorů nechají tvůrci vyfotit dívky v koupelně a v posteli. Fotomontáží jim „nadělí“ obnažené hrudníky modelek. Pořízené snímky pošlou desítkám mužů a sledují reakce. – Klusák konzultuje problematiku s odbornicemi. Podle ředitelky Dětského krizového centra Zory Duškové děti posílají intimní fotky zdánlivě dobrovolně, aniž by byly schopné domyslet důsledky, v touze neztratit kontakt s „přítelem“ na netu, zvláště v období pubescentních neshod s rodiči. Podle vedoucí Linky důvěry Hany Konečné pak rychle své nepatřičné aktivity litují, ale agresor stejně rychle spustí vydírání, které může dohnat „kořist“, neschopnou pod tlakem a ve strachu nalézt řešení, k „jednodušší“ sebevraždě. – Mishka si píše s nepříjemným Sneekym. Na jeho přání si svlékne mikinu, ale on žádá víc. V konverzacích se zmínil o úchylkách, nyní mluví o videu s kamarádkou, která má sex se psy. Diskutují spolu o finanční odměně za Mishčinu „přízeň“. Sneeky masturbuje pod stolem a ukončí spojení. Dívce dorazí zoofilní video. – Niky má na facebooku devět set žádostí. Konverzuje s masturbujícím mužem o jeho finanční nabídce za to, že se obnaží a bude dělat, co si přeje. On připustí, že před pornem preferuje kontakt „naživo“. – Mishka licituje se Sneekym o výši odměny za vstřícnost. Muž si pořídí její fotku. – Týnka diskutuje s třiačtyřicetiletým chlápkem. Ani jemu nevadí, že je „pod zákonem“. Žil prý s třináctiletou dívkou, která kvůli němu utekla z domova. Navrhuje Týnce romantický den, při němž ztratí panenství. Žije v Británii, kam ji láká pod příslibem hrazení školného. Týnka rozhovor ukončí s výmluvou, že přišla mamka. – Ústečan Martin Novák rozpláče Mishku. Mámí na ní fotku a pohled na prsa. Ve stejném duchu mluví s Týnkou i s Niky. Ta mu ukáže pokoj a králíka. I jí nabízí za odvážnou fotku „taky něco“. Všem lichotí. – Chaty mají stále stejný charakter, přímočaří muži přeposílají snímky penisů, slibovaných peněz, různá videa a tak dále. – Skypový vyděrač útočí na Mishku: když mu prý neukáže prsa, bude mít bolest a skončí v nemocnici. Dívka „problém nechápe“. Muž vyhrožuje, že zveřejní její fotku. Mishka agresorovi posléze volá zpět a předstírá zoufalství. Slyší jen zlostné výčitky. – Dalšímu Týnčinu příznivci je údajně dvacet šest, vystudoval techniku na vysoké škole a pracuje v Brně. Baví se spolu o milování. Dívka tvrdí, že se stydí sama před sebou. Mladíkovi nevadí její věk, naléhá, aby se mu ukázala, s příslibem, že jí s autoerotikou poradí. – Martin z Ústí mluví s Mishkou o oblíbených pornografických stránkách. Zašle jí prý erotické video s holčičkou, aby ji přesvědčil, že je to běžné. Ona připustí, že pošle fotku. Video opravdu dorazí. – Právník František Vyskočil komentuje dění: je přítomen gejzíru všech myslitelných trestných činů ve vztahu k dětem a predátoři by si zasloužili vězení. Je udiven, že poskytovatelé služeb kvůli komerčnímu zájmu (tržby z reklam) obsah neadministrují a nepřijatelné praktiky tolerují. – S Týnkou se spojí starý muž; ani jeho nerozhodí její údajný věk. Přizná, že má dospělá vnoučata a tvrdí, že je mu padesát. Po dívčině cíleném dotazu, co to dělá mimo kameru, odvětí, „že něco leští“. – Sneeky vyhrožuje Mishce zveřejněním jejích fotek. Dívka posléze zjistí, že už na webu Lide.cz „visí“. Při dalším videohovoru neurvalec pokračuje ve výhrůžkách. – Týnka chatuje se studentem zdravotnické školy. Vyplyne z toho, že má známost, že na sítích se chce jen pobavit, a sexuální téma ho nezajímá. Luky dívce, která se mu svěří se špatnými zkušenostmi, domlouvá, aby nezveřejňovala své soukromí. Jeho pozitivní zájem ji dojme a hovor ukončí. Týnka si s Lukášem psala i následující dny a potvrdilo se, že skutečně nestál o kontakt sexuální povahy. Všichni ve studiu jsou z charakterního kluka po deseti dnech s „magory“ naměkko. – Hrdinky debatují o tom, zda zanechají „v síti“ nějaký odkaz, neboť za pár dnů „zmizí“. – Muži nabízejí dívkám osobní setkání či společně strávený víkend za různé drobnosti a dárečky (prádélko, dortík, čokoládu, kakao). – Štáb chystá místa schůzek (skryté kamery, mikrofony, stolky pro ochranku) v Café Jedna ve Veletržním paláci a v Erhartově cukrárně na Floře. Maskérka s kostymérkou omladí hrdinky. Klusák je instruuje, jak mají vést konverzaci, v níž by mělo zaznít znovu vše ze skypových hovorů. – „Návnady“ sedí na místech. – Navazování nedovolených kontaktů s dítětem podle paragrafu 193b trestního zákoníku bude potrestán odnětím svobody až na 2 roky ten, kdo navrhne setkání dítěti mladšímu 15 let v úmyslu spáchat sexuálně motivovaný trestný čin. – Muži postupně přicházejí na domluvená setkání. Mishku se příchozí snaží políbit, za Niky dorazí pár ve středním věku. Dle instrukcí i Týnka dělá naivku. Všechny zdůrazňují, že jim je dvanáct. Predátoři se netají svými úmysly. – Sexuálně nevybíravý Sneeky před Mishkou obhajuje boření stereotypů, mimo jiné video sexu se psem. – Muži do detailů líčí dívkám své plány a choutky (Týnce chlápek slibuje orgasmus a tak dále). Pár Niky podrobně vysvětluje, jak si představuje víkend ve třech. Její věk není na překážku. – Rozrušená Mishka chce dát Sneekymu peníze, aby nezneužil její intimní fotky. Týnka<úi> čte schválně nahlas návrhy, jež má na přání autora, kterého pomočí náhodně zatoulaný pes, „raději“ smazat z telefonu. Dívka schůzku ukončí, když jí „volá táta“. Přestože se Sneeky Mishce za sebe „omluví“, ona neustojí situaci, vychrstne mu do obličeje malinovku a uteče. – Sexuální nátlak. Podle paragrafu 186 trestního zákoníku bude potrestán odnětím svobody na 5 až 12 let ten, kdo dítě mladší 15 let pod pohrůžkou násilí nebo násilím donutí k obnažování nebo pohlavnímu sebeukájení. – Sneeky odejde. – Ústí nad Labem. Filmaři v doprovodu hrdinek vyhledají Ústečana u jeho bydliště. Chtějí vysvětlení pro jeho pochybné aktivity na netu. Martin zapírá, ale pod nátlakem přizná, že skypuje s nezletilými a že poslal pornografické video. Je útočný. Podle něj jsou dívky špatně vychované. Nezáleží mu na tom, co si o něm přítomní myslí. Tvrdí, že na netu hledá „jen“ zábavu a uvolnění. – Míšu, Týnku a Niky za 10 dní natáčení v ateliéru oslovilo celkem 2 458 mužů. Dívky v následujících týdnech absolvovaly 21 osobních setkání. Policie ČR si vyžádala natočený materiál a na jeho základě bylo zahájeno trestní řízení. -kk-
Verze filmu V síti 18+ je shodná s předcházejícím snímkem V síti. Jediný rozdíl je v nerozostřených (nezrozpixelovaných) sexuálních záběrech na pohlavní orgány jednotlivých predátorů.
Spolu s uvedením do kin proběhla osvětová kampaň V síti, na které se podíleli: Vít Klusák (koncept a producent), Adam Hříbal (vedoucí kampaně a public relations), Pavla Klimešová (výkonná producentka), Anna Poláčková (vedoucí produkce), Anežka Pithartová (produkce), Kamil Kopecký (odborný poradce), Zora Dušková (odborná poradkyně), Renáta Androvičová (odborná poradkyně), Štěpán Rambousek (web), Avast (generální partner), Buď safe online (generální partner), O2 (hlavní partner), Chytrá škola (hlavní partner), cz.nic (hlavní partner), Česká televize (hlavní partner), Plzeňský kraj (podpora kampaně), E-bezpeci.cz, Dětské krizové centrum, Národní ústav duševního zdraví.
Nikola Komárková zvaná Niky a Nikýsek
Kristýna Junová zvaná Týnka
Michaela Soukupová zvaná Mishka
dívka z castingu
dívka z castingu
dívka z castingu
dívka z castingu
dívka z castingu
dívka z castingu
příbuzný herečky Terezy Těžké
příbuzná herečky Sabiny Dlouhé
příbuzný herečky Anežky Pithartové
kamarádka
kamarádka
kamarádka
výzkumná sexuoložka
ředitelka Dětského krizového centra
vedoucí Linky důvěry
právník
filmová maskérka
kluk, co nepotřebuje masku
ochranka hereček
ochranka hereček
filmová režisérka
filmový režisér
filmový architekt
králík herečky Sabiny Dlouhé
Šimon Štefanides
Lucie Faulerová
Lucie Králová, Jan Gogola ml., Marika Pecháčková, Miroslava Tomaníková (RTVS), Ondrej Starinský (šéfdramaturg dokumentární tvorby RTVS)
Adam Kruliš, Ladislav Žák (letecké záběry), Jiří Beneš (letecké záběry)
Jan Chajewski, Filip Šebek, Jakub Janků, Lukáš Jíra, Jakub Ptáček, Kryštof Hájek
Jan Macek (rekvizitář)
Veronika Traburová, Barbora Potužníková
Barbora Potužníková
Jakub Podmanický, Matěj Podskalský
Adam Bláha (zvuk, mix zvuku a hudby), Lukáš Ujčík (mix zvuku), Jiří Pícha (záznam postsynchronních ruchů), Peter Áč (záznam hudby), Pjoni (mix hudby)
Veronika Galdová, Lukáš Ujčík, Václav Kopelec
plaftik, Juraj Demovič (hlavní animátor), Matúš Uherčík, Michal Struss, Oliver Greško, Marcel Janovský, Milan Pucher, Roman Dao Tuan, Monika Kraft /ž/ (produkce plaftik)
UPP (obraz), Vít Komrzý (producent UPP), Ivo Marák (supervize UPP), Tomáš Pulc (technologická supervize UPP), Jan Krupička (technologická supervize UPP), Pavel Bicek (produkce UPP), Sleepwalker (zvuk)
Pavla Klimešová (výkonná producentka), Kateřina Kovářová (výkonná producentka ČT)
Vít Klusák (Hypermarket Film), Filip Remunda (Hypermarket Film), Tereza Horská (supervize Hypermarket Film)
Jiřina Budíková (kreativní producentka ČT), Petr Kubica (kreativní producent ČT), Peter Kerekes (Peter Kerekes s.r.o.), Soňa Komová (RTVS), Pavla Klimešová (Helium Film)
Anna Rumanová (Peter Kerekes s.r.o.), Zdenka Pepel /ž/ (Peter Kerekes s.r.o.), Anna Matisová (RTVS)
Agáta Kolářová, Helena Starcová, Pavlína Kněžková
Juraj Demovič (digitální masky), Štěpán Pech (fotomontáže), Zuzana Lednická (grafický design), Studio Najbrt (grafický design)
doc. Mgr. Kamil Kopecký Ph.D, PhDr. René Szotkowski, PhD
Miloš Vild (vrchní osvětlovač), Milan Jaroš (fotograf), Iva Růžičková (rešerše, chatování s predátory), Jan Látal (dokumentární štáb), Ondřej Šálek (dokumentární štáb), Anna Jesenská (dokumentární štáb), Stanislav Adam (dokumentární štáb), Martin Kuhn (dokumentární štáb)
Pjoni, Martin Štefánik (instrumentace)
Johann Sebastian Bach (Menuet G dur)
Bratislavský dětský sbor Základní umělecké školy Miloše Ruppeldta (Dirigent Róbert Tišťan), Lucia Harvanová /housle/, Ján Kružliak /viola/, Roman Harvan /violoncello/, Peter Michoněk /violoncello/
Martin Štefánik
Praha, ulice (Praha), panorama města /ze žižkovské televizní věže/ (Praha), Holešovice (Praha), Veletržní palác (Holešovice), kavárna Café Jedna /interiér/ (Veletržní palác), Vinohrady (Praha), Vinohradská ulice (Vinohrady), Erhartova cukrárna /interiér/ (Vinohradská ulice), Ústí nad Labem
V síti 18+
V síti 18+
Caught in the Net
V sieti 18+
film
dokumentárnídistribuční
sociální, společenský, osvětový, sociologický
Česká republika, Slovensko
2020
2018—2019
konec distribučního monopolu 31. 12. 2024
distribuční premiéra 9. 7. 2020 /nepřístupné pro děti a mladistvé do 18 let/
A nevadí, že je mi 12? Dokumentární film o zneužívání dětí na internetu. Necenzurovaná verze filmu. Z lovců se stanou lovení.
Hypermarket Film, Česká televize (koprodukce), Peter Kerekes (koprodukce), Rozhlas a televízia Slovenska (koprodukce), Helium Film (koprodukce)
Státní fond kinematografie ČR, Státní fond kinematografie ČR (Program filmových pobídek), Audiovizuálny fond SR
Hypermarket Film s.r.o., Česká televize, Peter Kerekes s.r.o., RTVS, Helium Film s.r.o.
dlouhometrážní
101 min
DCP 2-D
1:1,85
barevný
zvukový
5.1, digitální zvuk
česká
česky
české
české