Uznávaný slovenský režisér Martin Šulík (nar. 1962) se po několika snímcích se sociální tematikou a dokumentech vrátil k magickému realismu, nadsázce a obrazotvornosti, jež charakterizovala jeho ranou tvorbu. Ve smutné komedii Muž se zaječíma ušima, na níž opět spolupracoval s producentem Rudolfem Biermannem (IN Film Praha) a scenáristou Markem Leščákem, proplétá fikční s reálným a subjektivní s objektivním. Hravou formou a s tragikomickým nádechem pojednává o stárnoucím muži, který se zaobírá životem, rekapituluje minulost a doufá v možný restart. – Spisovatel Jozef Bernát se vcítí do hlavní postavy rozpracované knihy, vlastního alter ega, jemuž jednoho dne narostou výrazné zaječí uši. Oba tak získají schopnost slyšet vnitřní hlasy druhých a číst jejich myšlenky. Když Bernátovi jeho mladší milenka oznámí, že čekají dítě, rozhodne se znovu oženit. Vyhledá dospělou dceru a syna a bývalou manželku, se kterou dlouhou dobu nežije, aby urovnal vztahy. Avšak na povrch vyplouvají dávné bolestné události a mužova četná selhání. Egoistický Jožo překvapeně zjišťuje, co si o něm nejbližší doopravdy myslí, a jak jim ublížil. Krizi prožívá i jeho přítel Julo, který neunese rozchod a skončí v blázinci. Postarší literát se uzavře do sebe a bojuje s vlastní komplikovanou povahou. Stojí přitom na prahu další životní kapitoly... – Ve filmu se paralelně odvíjí a proplétá příběh spisovatele a jeho literární postavy. Do hlavní dějové linie vstupují černobílé vsuvky Jozefa/muže se zvířecíma ušima. Není zcela jasné, zda jde o výjevy z jeho tvorby či mentální projekce. Struktura snímku je posloupně epizodická, tvoří ji dílčí setkání spisovatele se členy rodiny, kteří v monolozích do kamery hovoří o vztahu s protagonistou. On sám obdobně mluví o různých tématech (povolání spisovatele, sobectví a pomoc druhým, křesťanství a role církev a tak podobně). – Klíčovou roli ve snímku hraje výrazná výtvarná stylizace. Šulíkův dvorní kameraman Martin Štrba snímal v sytých barvách, pracoval se stíny, kontrasty světlé a tmavé a často volil centrální kompozice. Velká část děje se odehrává v osobitých interiérech a rozlehlých bytech. Okázalé zaječí uši vytvořil uznávaný maskér Martin Jankovič. Zvukovou stopu měl na starosti tým kolem Pavla Rejholce a Viktora Ekrta (Soundsquare). Převzaté skladby, jež ve filmu zazní, pocházejí od významných slovenských skladatelů 20. století a průkopníků elektroakustiky Mira Bázlika a Ivana Paríka. Disharmonické zvukové plochy a jednoduché melodie fungují jako atmosférický náladotvorný podkres. Role Jozefa, jenž prakticky nemizí z děje, se ujal Miroslav Krobot, charismatický herec, režisér a bývalý umělecký šéf Dejvického divadla. Úspěšně mu sekundují populární čeští a slovenští představitelé (Oldřich Kaiser, Táňa Pauhofová, Zuzana Mauréry, Zuzana Kronerová) a také mezinárodně známá maďarská herečka Alexandra Borbély, která ztvárnila spisovatelovu těhotnou partnerku Katarínu. – Film měl premiéru v roce 2020 na Varšavském mezinárodním filmovém festivalu, kde získal mimo jiné cenu za nejlepší režii. -cib-
Tento film doporučuje 5 ze 4 slovenských spisovatelů. – Náš film se zrodil ze snu, ve kterém dva slovenští spisovatelé mluvili česky. – Kdo ví, co by na to řekl Bernolák? A jak by to vysvětlil Freud? (slovensky) – Šedesátník Jozef Bernát se v pracovně dívá na obraz Stupně stárnutí člověka. Píše autobiografický text o postarším muži. – (černobíle) Hrdina příběhu se rozhodne sníst zajíce, jehož srazil autem. – Přítel Julo spisovatele po telefonu žádá, aby mu donesl cigarety. Na Joža se zřítí obraz a postupně i celá knihovna. – Jozef najde zmateného kolegu doma v kuchyni. Muž je nahý, měl puštěný plyn a stěžuje si na stáří. Opustila ho žena s milencem, a tak z žalu spolykal prášky. Přítel zavolá sanitku, záchranáři apatického pacienta odvezou. Spisovatel si pouští na diktafonu Julovu zpověď, kterou si nahrál. – (černobíle) Muž obřadně pojídá zajíce u slavnostní tabule a usne. Probudí se v posteli, kam k němu pronikavě doléhají všechny zvuky z okolí. V odrazu vidí, že mu narostly zaječí uši s jemnými chloupky. Z krabičky na stole na něj vyskočí vzkaz, fotka plodu z ultrazvuku. – (monolog) Novinářka Katarína vzpomíná na první setkání se starším Jozefem. Dělala s ním rozhovor. – Pár se sejde u bazénu, kde žena učí děti plavat. Muž jí nabídne sňatek, ona je však s jejich vztahem nespokojená, zatím spolu ani nebydlí, plánuje Joža opustit. Spisovatel jí slíbí, že se rozvede s manželkou Danou, s níž dvacet let nežije. – (černobíle) Muž kráčí městem se zaječíma ušima, detailně slyší veškeré zvuky. Nechá se vyšetřit doktorem Baumannem a jeho konziliem, z nemocnice uteče. – Jozef v literární kavárně přednáší o procesu psaní, spisovatelském povolání a proměně mužské sexuality. Osloví ho Bohumil Machnáč s manželkou. Aspirujícímu spisovateli kdysi nepřidělil grant, dotčený muž ho nyní viní z plagiátorství a se ženou ho dotěrně provázejí až k autu do garáže. – (monolog) Jozefova dcera, makléřka Simona vzpomíná, jak táta zchudl, když ho matka vyhodila. Bratr na ni žárlil, otec byl na něho přísnější. – Jozef se Simonou zamíří do starého rozlehlého bytu, který obývá nemocný pan Németh upoutaný na vozík. Spisovatel dceři oznámí, že se bude ženit a že čeká dítě, potřebuje proto vyřešit bydlení. Nezadaná dcera je zatím bezdětná. Do bytu dorazí rozhozená notářka a nemohoucí pan Németh s pomocí makléřky podepíše smlouvu o prodeji nemovitosti realitní kanceláři. Nemluvný stařík daruje spisovateli vyznamenání. Venku Jozef zjistí, že má propíchnutou pneumatiku se vzkazem „Neojebávej“, jenž mu nechal patrně pouliční žonglér. – Spisovatel na benzince slyší hlasy cizích lidí a dovídá se věci, které neměl nikdy vědět. Všimne si auta myslivců s vozíkem s ulovenými zajíci. Pochopí, že se stal štvancem. – Jožo navštíví Jula v léčebně. Spisovatelé si povídají na zahradě, procházejí se. Psychicky vyčerpaný a zhrzený muž vyřvává text písně o nevěře a příteli vypráví dávnou vzpomínku o uvláčeném býku. Jozefa zaskočí, když se zamkne v jeho autě a chce po něm pomoct s útěkem. Zřízenci jej zpacifikují. – (monolog) Jozef uvažuje, jaký má smysl pomáhat druhým. – (černobíle) Muž se zaječíma ušima si v restauraci pochutnává na zákusku a kávě. Proudí k němu myšlenky a tajemství ostatních hostů. Ti říkají nahlas něco jiného, než si opravdu myslí. Chlapec v pyžamu rozbije sklenici s mlékem a leknutím hlasitě zakřičí. – Jozef navštíví snachu s vnuky. V domě pobožné rodiny zahlédne fotku dětí v převleku zajíčků. Nahraje si skladbu, kterou chlapci zahrají. Odměřená žena šije roucho pro místního faráře. Dorazí Jozefův syn Vlado. – (monolog) Mladý muž vzpomíná na náročnou výchovu otce intelektuála. – Jozef s Vladem a vnuky jedou odevzdat hábit hodnostáři. Otec požaduje od syna vrátit půjčku. Poví mu, že čeká dítě. – (černobíle) Muž poté, co mu narostly uši, pochopí, že se mýlil, když se mu lidé zdáli směšní. V prázdné knihovně objeví knihu se středověkými malbami zajíců. – V autě se děda vnuků sarkasticky vyptává na znalosti z hodin náboženství a zkouší je z desatera. Vlado otcovy řeči snáší s nelibostí, strhne vůz ze silnice a s chlapci uteče. Jozef za ním volá, že ho chtěl na svatbě za svědka. – (monolog) Spisovatel uvažuje o křesťanství a o církvi. Odmítá je jako instituce, chce o dobru a zlu rozhodovat sám. – Otec doprovodí syna na fotbalový trénink dětí. Dozví se o Simoniných dluzích a jejím nedávném kolapsu. Vlado dluží trenérovi, Jozef to prozatím vyrovná. Syn roli svědka odmítne, jeho žena dá tchánovi aspoň dárky pro miminko. – (černobíle) Muž tráví večer s prodavačkou z pekárny, listují knihou s obrazy zajíců. Žena si svlékne svršek, a když nápadníkovi sundá čepici, pod níž se skrývají zaječí uši, odejde. – Jozef potká v bytě Kataríny její matku. Žena je vůči němu a jeho vztahu s dcerou skeptická, chce po něm jistoty. Milenka dorazí a věcně požaduje, aby muž zašel na lékařskou prohlídku, chce vědět, na čem s ním je. Ptá se ho, zda už byl za manželkou Danou. – (monolog) Spisovatel/muž se zaječíma ušima uvažuje o manipulaci, zachování charakteru a důstojnosti. – Jozef naštvaně přečte dopis z daňového úřadu. Venku má sraz se Simonou, která přijede na kole. Muž si nepamatuje, že ji jako malou na něm jezdit nenaučil. Dcera se po telefonu krátce pohádá s milencem. Vadí jí otcovy dotazy na její zdraví. Nabídne mu Némethův byt, staříkovi už našla místo v hospici. Otec je tím znechucen. Ona potřebuje nemovitost prodat, jinak jí hrozí vyhazov. – (černobíle) Z muže s ušima se stal samotář, stejně jako zajíc polní mimo dobu páření. Doma přemítá o minulosti a o chybách, kterých se dopustil. – Jozef zasedá v grantové literární komisi Fondu pro podporu umění, která řeší žádost Bohumila Machnáče. Ten namísto prezentace knihy pustí z mobilu píseň Povedz mi, otec. Naštvaný Jozef hudbu vypne. Nervózní autor podporu získá částečně ze soucitu, což spisovatele rozzuří. Komisi předčasně opustí a vyhrožuje rezignací. – (monolog) Manželka Dana vypoví, že Bernát není spisovatelovo původní příjmení, jmenuje se totiž po ní. – Jozef roztrpčenou překladatelku navštíví. Ona mu vyčte, že jí nebyl ve vztahu oporou, přizpůsobovala se mu a bála se ho. Na soužití mají odlišné vzpomínky. Muž ji zaveze se psem k veterináři, kde jí na chodbě oznámí, že čeká dítě, a požádá ji o rozvod. Naštvaná Dana chce nejprve omluvu, na život s ním vzpomíná ve zlém. Jožo byl podle ní špatný otec, zvlášť pro syna. – (monolog) Jozef přemýšlí o minulosti. Ublížil ženám i dětem, ale nelituje toho, chtěl „zjistit, co je za hranicí“. Psaní vždy stavěl nad morálku, svého času byl nejčtenější autor. – Danu v čekárně rozzuří, že Jožo jejich rozhovor nahrával. Muž se ospravedlňuje, pohádají se. Exmanželka mu vyčte egoismus a nevěry a diktafonem mrskne o zeď. Při zpáteční cestě zmíní dávnou nevěru s Julem. Otěhotněla a netušila s kým. Šla na potrat, za což se dodnes stydí. – (černobíle) Muž se zaječíma ušima stojí v prázdném interiéru budovy. – Jožo navštíví přítele v léčebně, na zahradě ho fyzicky napadne. Psychiatr mu pak domlouvá a nabídne mu pobyt v jejich ústavu. Jozef sedí na posteli v pokoji, ve svém odrazu na stěně si všimne zaječích uší. Julo kouří na vedlejším zamřížovaném balkóně, spisovatelé se usmíří. – (monolog) Katarína tvrdí, že milenci důvěřuje a že ho má ráda. – Milenka vyzvedne Joža v zařízení. Spisovatel příběh končí úvahou, že psal o lidech, které měl rád. V autě sáhne ženě na těhotenské břicho a do klína jí položí hlavu se zaječíma ušima... -cib-
Distribuční premiéra byla původně naplánována na 5. listopadu 2020. Vzhledem k druhému uzavření kin po vyhlášení nouzového stavu v České republice kvůli pandemii Covidu-19 (od 12. října 2020 do 23. května 2021) byla odsunuta až na srpen 2021.
spisovatel Jozef Bernát, vlastním jménem Jozef Belica
spisovatel Julo, Jozefův přítel
novinářka a učitelka plavání Katarína, Jozefova milenka
realitní makléřka Simona Bernátová, Jozefova dcera
Vlado Bernát, Jozefův syn
překladatelka Dana Bernátová, Jozefova žena
úředník a aspirující spisovatel Bohumil Machnáč
Machnáčova žena
Mirka, Katarínina matka
švadlena Zita Bernátová, Jozefova snacha
notářka Menetová
Ferko Bernát, Jozefův vnuk
Matúš Bernát, Jozefův vnuk
fotbalový trenér
psychiatr
nemocný stařík Németh, vlastník bytu
předseda komise Fondu pro podporu umění
Kabrhel, člen komise Fondu pro podporu umění
Jarjabek, člen komise Fondu pro podporu umění
Voborilová členka komise Fondu pro podporu umění
členka komise Fondu pro podporu umění
členka komise Fondu pro podporu umění
člen komise Fondu pro podporu umění
listonoška
ošetřovatelka staříka Németha
moderátorka v kavárně
kněz
neposlušná dcera na pumpě
matka neposlušné dcery na pumpě
opuštěná žena na pumpě
mladý muž na pumpě
matka mladého muže na pumpě
pumpařka
pumpařka
záchranářka
záchranář
záchranářka
veterinář na klinice
veterinární sestra na klinice
dívka s koněm na veterinární klinice
dívka v kostýmu na houpačce
ošetřovatel na psychiatrii
ošetřovatel na psychiatrii
ošetřovatel na psychiatrii
člen konzilia lékaře Baumanna
člen konzilia lékaře Baumanna
člen konzilia lékaře Baumanna
host v kavárně
host v kavárně
host v kavárně
host v kavárně
pes překladatelky Dany Bernátové
fena v kavárně
kůň na veterinární klinice
Jan Duplinský
Nikol Šuplatová
Veronika Gregušová (RTVS), Jana Kákošová (šéfdramaturgyně RTVS), Jaroslav Sedláček (hlavní dramaturg FC ČT)
Philip Matousek (švenkr), Roman Šupej (švenkr), Martin Chlpík (švenkr)
Zdeněk Mrkvička (ostřič), Stanislav Valeš, Rastislav Slezák (steadicam), Pavol Wolf, Marek Garai, Alan Šoural
Miroslav Kremlík (vedoucí výpravy), Martin Hájek (vedoucí výpravy), Jan Fišman (zástupce vedoucího výpravy), David Tlustoš (rekvizitář a nákupčí), Richard Volek (rekvizitář), Jiří Kremlík (rekvizitář), Ondrej Magyar (rekvizitář), Tereza Podroužková (zařizovačka), Michal Tesař (zařizovač), Dan Šulc (zařizovač), Jiří Vašátko (zařizovač), Martin Kmoch (zařizovač)
Ivana Řezáčová (vedoucí kostymérka), Beáta Kodajová, Zuzana Kolínová, Rudolfína Čileková, Ľudmila Demovičová, Zdeněk Křížek, Katarína Vicherková, Tatiana Figurová
Martin Jankovič, Katarína Horská, Zuzana Paulini /ž/, Alica Dvorská, Petra Trejbalová, Kateřina Tišnovská, Petra Holík Spielböcková
Pavel Rejholec (zvuk a mix zvuku), Viktor Ekrt (zvuk, záznam kontaktního zvuku, střih dialogů a hudby), Sandra Klouzová (zvukové efekty), Michaela Patríková (zvukové atmosféry, záznam a střih sborů), Martin Jílek (záznam sborů a postsynchronních ruchů), Anna Žihlová (střih postsynchronních ruchů), Martin Merc (záznam postsynchronů), Vladimír Chorvatovič (asistent mixu zvuku), Igor Baar (záznam hudby)
Robert Gumala, Ján Hinšt
Magiclab, Dmitry Medinsky (supervize), Tomáš Vondrášek (koordinátor)
Magiclab (obraz), Michal Křeček (producent Magiclab), Vladimíra Lenertová (vedoucí produkce Magiclab), Ondřej Mayer (supervize Magiclab), Soundsquare (zvuk), Pavel Rejholec (supervize Soundsquare), Jakub Sláma (produkce Soundsquare), Studio K2 (zvuk)
Jaroslav Kučera (výkonný producent FC ČT)
Martin Šulík (Titanic), Rudolf Biermann (IN Film)
Ivana Kurincová (RTVS), Helena Uldrichová (kreativní producentka FC ČT)
Zuzana Joklová (RTVS)
Josefína Borecká (IN Film), Mirka Grimaldi /ž/ (IN Film), Zuzana Jankovičová (vedoucí natáčení IN Film), Vanessa Biermannová (vedoucí natáčení IN Film), Jiří Koštýř (FC ČT)
Magda Chýlková (ekonomka IN Film), Zuzana Vrbová (FC ČT)
Barbora Benoni /ž/ (IN Film), Jonáš Leščák (IN Film)
Ladislav Marek (vrchní osvětlovač), Adam Oľha (fotograf), Barbora Jančárová (fotografka), David Kummerman (fotograf), Andrej Sebastián Šulík
Pavel Bogacz (spolupráce)
Ivan Parík (Hommage to William Croft), Ivan Parík (In Memoriam Ockeghem), Ivan Parík (Vežová hudba pre 12 dychových nástrojov), Miro Bázlik (Spectra /II Immersion, III Apocalypse, V Ária, VI Adieu)
Maroš Klátik /klavír/, Alena Hučková /klavír/
Hudba k písni Wiliam Bukovýtradicionál
Text písně Rudolf Skukálek
Zpívá Michal BelákJana Beláková
Hudba k písni Dmitrij Oleg Jachinov /aranžmá/
Zpívá Alexandrovci
Zpívá Benjamín AmbrušRafael Jankola
Česká republika, Praha (Česká republika), Nové Město (Praha), Sokolská ulice (Nové Město), Národní lékařská knihovna /interiér/ (Sokolská ulice), Břevnov (Praha), Bělohorská ulice (Břevnov), hotel Pyramida (Bělohorská ulice), plavecký bazén /interiér/ (hotel Pyramida), Vršovice (Praha), Rybalkova ulice (Vršovice), veterinární klinika /interiér/ (Rybalkova ulice), Modřany (Praha), Soukalova ulice (Modřany), poliklinika /interiér/ (Soukalova ulice), Bubeneč (Praha), Havanská ulice (Bubeneč), šicí dílna Pokoj č. 10 /interiér/ (Havanská ulice), Slovensko, Bratislava (Slovensko), náměstí Ľudovíta Štúra (Bratislava), kavárna Berlinka /interiér/ (náměstí Ľudovíta Štúra), Kollárovo náměstí (Bratislava), Slovenská národní galerie /interiér/ (Kollárovo náměstí), Pribinova ulice (Bratislava), nákupní centrum Eurovea (Pribinova ulice), podzemní garáže (nákupní centrum Eurovea), Pezinok (Slovensko), ulice Malacká cesta (Pezinok), Psychiatrická nemocnice Philippa Pinela /i interiér/ (ulice Malacká cesta), Svätý Jur (Slovensko), fotbalový stadion (Svätý Jur)
Muž se zaječíma ušima
Muž se zaječíma ušima
The Man with Hare Ears
Muž so zajačími ušami
Spisovatel
film
hranýdistribuční
komedie, psychologický, smutná komedie
Slovensko, Česká republika
2020
2019
začátek natáčení 28. 4. 2019
konec natáčení 5. 6. 2019
festivalová premiéra 10. 10. 2020 (36. varšavský mezinárodní filmový festival, Polsko)
zahraniční premiéra 1. 7. 2021 (Bratislava, Slovensko)
festivalová premiéra 7. 8. 2021 (47. Letní filmová škola Uherské Hradiště)
slavnostní premiéra 11. 8. 2021 (kino Lucerna, Praha)
distribuční premiéra 12. 8. 2021 /nevhodné pro děti do 12 let/
...kterému uši otevřely oči... Film Martina Šulíka.
Titanic, IN Film Praha, RTVS – Rozhlas a televízia Slovenska (koprodukce), Česká televize (koprodukce), Filmové centrum (Česká televize)
Státní fond kinematografie ČR, Státní fond kinematografie ČR (Program filmových pobídek), Audiovizuálny fond SR
TITANIC s.r.o., IN Film Praha spol. s r.o., Rozhlas a televízia Slovenska, Česká televize
dlouhometrážní
107 min
DCP 2-D, MP4
1:1,85
barevný, černobílý
zvukový
5.1, digitální zvuk
slovenská
česky, slovensky
bez titulků
slovenské
Akce: 29. ročník Ceny České filmové a televizní akademie Český lev za rok 2021
2022
Praha / Česká republika
Český lev za nejlepší scénář
Martin Šulík
nominace mezi pěti filmy vyhlášena 17. 1. 2022 v pražském Centru architektury a městského plánování CAMP spolu s Markem Leščákem
Akce: 29. ročník Ceny České filmové a televizní akademie Český lev za rok 2021
2022
Praha / Česká republika
Český lev za nejlepší zvuk
Viktor Ekrt
nominace mezi pěti filmy vyhlášena 17. 1. 2022 v pražském Centru architektury a městského plánování CAMP spolu s Pavlem Rejholcem
Akce: 29. ročník Ceny České filmové a televizní akademie Český lev za rok 2021
2022
Praha / Česká republika
Český lev za nejlepší režii
Martin Šulík
nominace mezi pěti režiséry vyhlášena 17. 1. 2022 v pražském Centru architektury a městského plánování CAMP
Akce: 29. ročník Ceny České filmové a televizní akademie Český lev za rok 2021
2022
Praha / Česká republika
Český lev za nejlepší masky
Katarína Horská
nominace mezi pěti audiovizuálními díly vyhlášena 17. 1. 2022 v pražském Centru architektury a městského plánování CAMP spolu s Martinem Jankovičem
Akce: 29. ročník Ceny České filmové a televizní akademie Český lev za rok 2021
2022
Praha / Česká republika
Český lev za nejlepší ženský herecký výkon ve vedlejší roli
Zuzana Mauréry
nominace mezi pěti herečkami vyhlášena 17. 1. 2022 v pražském Centru architektury a městského plánování CAMP
Akce: 29. ročník Ceny České filmové a televizní akademie Český lev za rok 2021
2022
Praha / Česká republika
Český lev za nejlepší scénář
Marek Leščák
nominace mezi pěti filmy vyhlášena 17. 1. 2022 v pražském Centru architektury a městského plánování CAMP spolu s Martinem Šulíkem
Akce: 29. ročník Ceny České filmové a televizní akademie Český lev za rok 2021
2022
Praha / Česká republika
Český lev za nejlepší celovečerní hraný film
Martin Šulík
nominace mezi pěti filmy vyhlášena 17. 1. 2022 v pražském Centru architektury a městského plánování CAMP spolu s Rudolfem Biermannem
Akce: 29. ročník Ceny České filmové a televizní akademie Český lev za rok 2021
2022
Praha / Česká republika
Český lev za nejlepší kostýmy
Katarína Hollá
nominace mezi pěti audiovizuálními díly vyhlášena 17. 1. 2022 v pražském Centru architektury a městského plánování CAMP
Akce: 29. ročník Ceny České filmové a televizní akademie Český lev za rok 2021
2022
Praha / Česká republika
Český lev za nejlepší mužský herecký výkon v hlavní roli
Miroslav Krobot
nominace mezi pěti herci vyhlášena 17. 1. 2022 v pražském Centru architektury a městského plánování CAMP
Akce: 29. ročník Ceny České filmové a televizní akademie Český lev za rok 2021
2022
Praha / Česká republika
Český lev za nejlepší kameru
Martin Štrba
nominace mezi pěti filmy vyhlášena 17. 1. 2022 v pražském Centru architektury a městského plánování CAMP
Akce: 29. ročník Ceny České filmové a televizní akademie Český lev za rok 2021
2022
Praha / Česká republika
Český lev za nejlepší celovečerní hraný film
Rudolf Biermann
nominace mezi pěti filmy vyhlášena 17. 1. 2022 v pražském Centru architektury a městského plánování CAMP spolu s Martinem Šulíkem
Akce: 29. ročník Ceny České filmové a televizní akademie Český lev za rok 2021
2022
Praha / Česká republika
Český lev za nejlepší filmovou scénografii
František Lipták
nominace mezi pěti audiovizuálními díly vyhlášena 17. 1. 2022 v pražském Centru architektury a městského plánování CAMP
Akce: 29. ročník Ceny České filmové a televizní akademie Český lev za rok 2021
2022
Praha / Česká republika
Český lev za nejlepší mužský herecký výkon ve vedlejší roli
Oldřich Kaiser
udělen 5. 3. 2022 v pražském Rudolfinu
Akce: 29. ročník Ceny České filmové a televizní akademie Český lev za rok 2021
2022
Praha / Česká republika
Český lev za nejlepší zvuk
Pavel Rejholec
nominace mezi pěti filmy vyhlášena 17. 1. 2022 v pražském Centru architektury a městského plánování CAMP spolu s Viktorem Ekrtem
Akce: 29. ročník Ceny České filmové a televizní akademie Český lev za rok 2021
2022
Praha / Česká republika
Český lev za nejlepší masky
Martin Jankovič
nominace mezi pěti audiovizuálními díly vyhlášena 17. 1. 2022 v pražském Centru architektury a městského plánování CAMP spolu s Katarínou Horskou
Festival: 43. festival české filmové komedie Nové Město nad Metují
2021
Nové Město nad Metují / Česká republika
Cena poroty za výtvarný počin
Martin Štrba
za kameru filmu