Ve filmu Václava Táborského Hostinec se kamera plynule a nenápadně přesouvá mezi výčepem, svatební tabulí i tanečním parketem několika českých hostinců. Zatímco v tvářích jejich osazenstva sledujeme veselá i melancholická stádia alkoholového opojení, můžeme se ptát, co vlastně alkohol a prostředí hospody znamenaly či znamenají pro společenský život v českých zemích. -aš-
Před výletní restaurací stojí vůz pohřební služby a k ní přichází mladý muž s dítětem v kočárku. V hospodě se schází lidé z různých pohnutek. Hospodský čepuje piva a nalévá víno nebo tvrdý alkohol, hosté zpívají. Záběry natočené skrytou kamerou a provázané volnými asociacemi nás zavádějí do několika českých hostinců, kde jsme svědky typických hospodských výjevů. K výčepu přichází děti vyslané z domova pro pivo, někde se zpívá za doprovodu heligonky, jinde se sedí u svatební tabule, tančí moderní tance nebo hrají v karty. Všude je hluk a oblaka cigaretového kouře. Hosty čím dál tím více zmáhá únava, někteří podřimují přímo u stolů, hostince se vyprazdňují. Nakonec si i mladý muž vyzvedne před restaurací své dítě v kočárku a odchází.
archivní
Joseph Haydn (Symfonie č. 27 G dur)
Hudba k písni lidová píseň
Zpívá sbor
Hudba k písni lidová píseň
Zpívá sbor
Hudba k písni lidová píseň
Zpívá sbor
Hostinec
Hostinec
The Inn
film
dokumentárnídistribuční
fejeton
Československo
1963
1963
promítání povoleno 22. 12. 1963
premiéra 1964 /přístupný mládeži/
bez sloganu
krátkometrážní
10 min
265 metrů
16mm, 35mm
1:1,37
černobílý
zvukový
mono
česká
česky
bez titulků
české