IVAN VÍT (nar. 21.3.1950, Praha) se roku 1968 vyučil jako kamerový technik a nastoupil do Filmového studia Barrandov. Od roku 1969 pracoval ve Studiu Jiřího Trnky v technických profesích a jako asistent kameramana, od roku 1983 jako samostatný kameraman především loutkových a kombinovaných filmů. Odmaturoval a tři roky studoval uměleckou fotografii na FAMU. Po roce 1989 tvoří v soukromých studiích, především ve společnosti animation people, kterou spoluzakládal. Činný je i ve sdružení autorů animovaných filmů APD. Především jako kameraman se podílí na krátkých i dlouhých animovaných snímcích a seriálech (např. Pat a Mat), na večerníčcích (Jája a Pája, Krušnohorské pohádky, Medvěd 09, Čertík Lucifuk), na reklamních spotech, videoklipech i na zakázkových trikových sekvencích. Navrhuje a konstruuje různá zařízení pro animační technologie (např. motion control pro animovanou kameru pod názvem CAMover nebo CINEmaster recorder 2.2 pro přepis videa a datových formátů na 35mm film). Vyučuje na katedře animace FAMU a spolupracuje na školních filmech VŠUP a FAMU. Je ženatý a má tři děti. – Filmografie: (výběrová; kameraman, není–li uvedeno jinak) Homunkulus (1984; r. Václav Mergl), Aprílová romance (1985; r. Garik Seko), Krysař (1985; r. Jiří Barta; spol. kam.), Botička (1988; r. Radek Pilař), Sladké jarní hry (1990; r. Pavel Aujezdský), Kanafas (1992; r. Dagmar Doubková, Jan Tománek), Český Honza (1995; r. Jan Balej), Stolečku, prostři se! (1995; r. Lubomír Beneš), Narkoblues (1997; + spol. r. Břetislav Pojar, spol. sc.), Alkohol (2003; r. Vít Pancíř), Hiroshi (2003; r. Břetislav Pojar; + výtvarník), Na půdě aneb Kdo má dneska narozeniny? (2008; r. Jiří Barta), Psí historie (2009; r. Břetislav Pojar), Autopohádky (2010; r. Jakub Kohák, Břetislav Pojar, Michal Žabka, František Váša, Libor Pixa), Vánoční balada (2015; r. Michal Žabka). –jl– (11/2016)
2018
Kamera