Režisér a producent Miloslav Šmídmajer začal natáčet podle scénáře Jaroslava Papouška z první poloviny 90. let romantickou komedii Jedním slovem tě miluji modře. První záběry vznikly v noci na dnešek v restauraci žižkovské televizní věže, kde se před kamerou Asena Šopova objevili Václav Jílek, Vladimír Kratina, Rosťa Novák, Taťjana Medvecká a Zdeněk Žák.
Foto: Česká televize
Do hlavní role obsadil režisér i Denisu Nesvačilovou, která se na plátně objevila jako dcera Vendulky „utěšitelky“ v posledním dílu série o básnících. V dalších rolích se objeví Oldřich Vlach, Hana Vágnerová, Miroslav Táborský, Filip Kaňkovský či Tereza Bebarová. S premiérou se počítá v únoru příštího roku, rozpočet podle Šmídmajera nemá přesáhnout 17 milionů korun.
Autorem scénáře je Jaroslav Papoušek (1929–1995), jehož filmy Lásky jedné plavovlásky, Černý Petr nebo seriál o rodině Homolkových se staly kultovními. Vypráví příběh nesmělého malíře a kunsthistorika, který v den, kdy přichází o práci, potkává krásnou a ztřeštěnou dívku Terezu. Zamilují se a prožívají nádherné dobrodružství, které jim jejich blízcí komplikují. Navíc má Tereza ještě přítele, žárlivého artistu Igora, který se s rozchodem nechce smířit.
„Scénář mi kdysi přinesl sám pan Papoušek. Krátce poté přemýšlel o tom, že by ho mohl zfilmovat jako svůj režijní debut kameraman Miroslav Ondříček – a ten o tom vážně uvažoval. Finance jsme však nesehnali, scénář pak dlouho ležel ladem,“ řekl ČTK Šmídmajer. V době, kdy ještě nebyly Ženy v pokušení či Líbáš jako bůh, chtěli v brněnském televizním studiu točit romantickou komedii. On jim doporučil Papouškův scénář, ke kterému koupil práva. Problémem bylo, že chtěli natáčet v Brně, zatímco příběh byl situován do pražských zákoutí, a z realizace sešlo.
„Původní scénář samozřejmě prošel vývojem. Tehdy v 90. letech ještě nebyly mobily, přítelem hlavní hrdinky byl Rus, který prodával kožešinové armádní ušanky a celá ta parta kolem byla lehce podezřelá. A tak se z něj stal principál nového cirkusu a do role byl obsazen Rosťa Novák z Cirku La Putyka,“ vysvětlil režisér. Co naopak zůstalo, jsou podle něho nádherné dialogy mezi oběma mladými lidmi, rozkošné a lehce erotické. Podle něj jsou univerzální a přenosné do každé doby.
Filmaři strávili minulý týden tři dny ve fotoateliéru, žižkovskou věž zvolili kvůli tomu, jak báječně z ní Praha vypadá. Natáčet budou do konce června.
Podle režiséra má rodící se komedie všechny předpoklady získat přízeň diváků. Nabídne příběh se svébytným Papouškovým humorem, bláznivé situace i pravou romantiku, k níž patří malebná zákoutí, snídaně v trávě, lásky, zmatky a emoce. „Výrazný part dostane ve filmu Praha. Papoušek byl totiž i skvělý malíř, který město miloval, a proto mu dal nezaměnitelné místo – inspirativní, tajemné i kouzelné,“ dodal Šmídmajer, podle něhož ale Praha není vlídným městem k filmování. Magistrát se totiž podle něj málo zajímá o podporu českého filmu, který pražské kulisy popularizuje. A tak filmaři nebudou na řadě typických míst a záběry z galerie vzniknou v Olomouci.
Jaroslav Papoušek napsal scénáře ke 13 celovečerním snímkům; z nich poslední dva – Cesta kolem mé hlavy z prostředí psychiatrického sanatoria a Všichni musí být v pyžamu – v roce 1984 sám natočil.
Zdroj: ČTK