Podle novely Jana Trefulky natočil osvědčený režisér Antonín Kachlík v roce 1964 vztahové drama o ženě, která bilancuje svůj dosavadní život. Jarka Hanáková (Alena Vránová) dosáhla „kristových let“. Je jí třiatřicet, je vdaná a má dvě děti, ale rodinný život ji neuspokojuje. Odcizení nekompenzuje ani milenec Karel, ani vztahy s kolegy v zaměstnání. Jarka kolem sebe vidí jen povrchnost a klam. Trefulka a Kachlík, kteří společně spolupracovali i na scénáři, se nesnaží hledat pro nešťastnou Jarku nějaké východisko. Své vyprávění koncipují jako konstatování neutěšeného stavu, do kterého se mladá žena dostala vlastní vinou jen částečně. Třiatřicet stříbrných křepelek tak přeznamenává zdařilejší a adresnější kritické opusy, které v československé kinematografii vznikaly v průběhu šedesátých let.
Jarka Hanáková je vdaná žena a matka dvou malých dětí. Právě dnes má třicáté třetí narozeniny a tento fakt ji přiměje k hlubšímu zamyšlení nad jejím životem. Manžel jí ráno lhostejně sdělí, že jede na služební cestu. Je zřejmé, že se z jejich vztahu vytratila láska. Jarka vede děti do školky. Cestou se zastaví v tiskárně, kde pracuje její milenec Karel, aby se mu omluvila z domluvené odpolední schůzky. Kolegové z Domu osvěty, kde je zaměstnána, jí gratulují k narozeninám, ale krátká oslava končí trapnou hádkou spolupracovníků. Jarka jde na služební návštěvu do blízké vesnice. Setkání s tajemníkem MNV je nepříjemné a kontrola Jarku neuspokojí. Mnoho věcí je formálně vykazováno na papíře, ale ve skutečnosti se nic neděje. Při návratu do města zahlédne Jarka na nádraží svého muže v důvěrném hovoru s mladou ženou. Jako přísedící se Jarka zúčastní zasedání pracovního soudu. Vidí, že souzený muž je jenom obětním beránkem, který má pykat za nepořádky ve svém podniku. Večerní návštěva vinárny a intimní schůzka s Karlem také nesplní očekávání. Jarka se vrací domů k dětem a manželovi. Z oboustranné rozmrzelosti vypukne mezi manželi hádka. Jarka se zavře do koupelny a rozpláče se.
Jarka Hanáková, pracovnice Domu osvěty
sazeč Karel Raška, Jarčin milenec
Hanák, Jarčin muž
soudce
výtvarník Jirka
Mikšíček, tajemník MNV
ředitel Domu osvěty
Hanákova milenka
Eva, dcera Hanákových
Petr, syn Hanákových
obžalovaný Císař
Císařova žena
pracovník Jihomoravských tiskáren
starý zahradník
Arnošt, Jarčin kolega
Jarčin kolega
přísedící u soudu
sousedka
milenec
vrátný v tiskárně
Machová, Jarčina kolegyně
brýlatá Jarčina kolegyně
žena v obchodě
řidič
prokurátor
kněz
hráč šachů
mladík u hracího automatu
zpěvačka
orchestr
zpěvák a dirigent
muž s hadicí
brýlatý host v hospodě
solidní otec
kamarádka Hanákovy milenky
opilec
opilec
žena v restauraci
zapisovatelka u soudu
brýlatá dívka
hlas hádajícího se manžela
Jan Trefulka (Třiatřicet stříbrných křepelek – novela)
Jiří Drégr, Josef Dvořák, Oldřich Halaza, Vojtěch Palek
Ladislav Hausdorf, Bohumír Brunclík (zvukové efekty)
Vladislav Špidra, Jiří Zika
pplk. František Hrabovský , JUDr. Jaroslav Blažek
Věra Houšková (klapka), Vladimír Souček (fotograf)
Georges Bizet (Carmen /árie Toreadore smělý/ – opera)
FISYO (Dirigent František Belfín), Orchestr Gustava Broma (Dirigent Gustav Brom)
Třiatřicet stříbrných křepelek
Třiatřicet stříbrných křepelek
Thirty-three Silver Quails
Jak odcházejí / Odcházejí
film
hranýdistribuční
psychologický
Československo
1964
1964
schválení literárního scénáře 10. 1. 1964
schválení technického scénáře 19. 3. 1964
začátek natáčení 6. 7. 1964
konec natáčení 6. 11. 1964
promítání povoleno 22. 6. 1965
vyřazení z distribuce 31. 12. 1973
premiéra 10. 9. 1965 /nepřístupný mládeži/ (celostátní)
premiéra 1. 10. 1965 /nepřístupný mládeži/ (kino Světozor /2 týdny/, Praha)
V hlavních rolích Alena Vránová a Václav Voska.
Tvůrčí skupina Šmída – Fikar, Ladislav Fikar (vedoucí dramaturg tvůrčí skupiny), Bohumil Šmída (vedoucí výroby tvůrčí skupiny)
dlouhometrážní
84 min
2 406 metrů
16mm, 35mm
1:1,66, 1:2,35
černobílý
zvukový
mono
česká
česky
bez titulků
české