Mezi převážně dětskými příběhy režiséra Jiřího Hanibala hraje skrovnou, nicméně důležitou roli povídkový snímek věnovaný městu Kladnu. Metropole československého železářského průmyslu v polovině sedmdesátých let posloužila jako ideologicky „správné“ prostředí, do kterého zkušený Hanibal a autor povídkové předlohy Tomáš Tintěra zasadili čtveřici příběhů „obyčejných lidí“. Protagonisty generačně rozvrstveného vyprávění jsou mladý řidič očekávající narození dítěte, rozvedený muž vychovávající samostatně jedenáctiletého synka, mistr z válcovny odcházející do důchodu a staří manželé, kteří se mají stěhovat do paneláku... Zatímco samotné příběhy jsou zatíženy snahou vyhovět ideologické objednávce státní kinematografie, Kladno ve filmu dnes představuje vzácný, mimoděčný dokument o podobě průmyslového města postiženého exhalacemi a degradací lidské individuality. Zajímavý kontrast k záměrně pozitivně pojatým příběhům tvoří i nervní hudba Luboše Fišera.
Město se probouzí. Řidič autobusu Josef Král se loučí s manželkou Věrou, která je ve vysokém stupni těhotenství. Mistr Mareš ve válcovně se chystá za dva dny na odchod do důchodu. Starý Šimon, který pěstuje a prodává zeleninu na trhu, má problémy se ženou. Jejich domek musí ustoupit nové výstavbě, ale Šimonka se nechce stěhovat. Předseda závodní rady má starosti s havířem Adamem, který pije. Netuší, že Adam se rozvádí a bojí se, že přijde s rozvodem o synka. Jeho obavy se záhy potvrdí a nešťastný Adam se předsedovi svěří, že žena si chlapce odvedla. Předseda mu slíbí pomoc, jestliže se zase pustí do práce. Také na Mareše dolehly starosti. Jeho mladší syn Honza se rozhodl opustit studia, ale neví, co by měl dělat. Mareš syna v hněvu vyhodí z domu. Honza se zastaví na přítelově svatebním večírku, kde se seznámí s dívkou Magdou. Protančí spolu noc a nad ránem na procházce parkem oba cítí, že jsou si blízcí. Magdin optimismus vrátí Honzovi energii a rozhodne se dostudovat. Šimonovi se konečně přestěhují do nového domova, ale Šimonka není šťastná. Její muž večer odveze do porodnice Věru ze sousedství. Když se vrátí, ženu doma nenajde, odjela za synem. Je opět ráno. Město pulsuje každodenním životem, v němž se střídá radost se smutkem, vzrušení s klidem.
havíř Adam
Marcela, Adamova manželka
Martin, Adamův syn
mistr ve válcovně Karel Mareš
Marešova žena
student Honza, syn Marešových
Magda
zelinář Šimon
zelinářova žena zvaná Šimonka
inspektor
řidič autobusu Josef Král
Věra, Josefova manželka
gynekolog Míla, starší syn Marešových
vedoucí provozu inženýr Michálek
předseda závodní rady Zdeněk Moutelík
advokát JUDr. Slavík
Eva, Mílova žena
učitelka
Jana
jeřábnice
řidič František
Luděk, Honzův kamarád
sousedka Šimonových
předák na dole Rudolf Mašek
Halama, Karlův kolega na oslavě
valcíř
valcíř
valcíř
svačinářka
svatebčan
svatebčan
svatebčanka
svatebčan
svatebčanka
svatebčanka
svatebčanka
svatebčanka
svatebčan
Jirka Melichar, Martinův spolužák
zdravotní sestra
dělnice
servírka
vrátný garáží
advokát
harmonikář
maminka
výčepní
Jan Jindra, Václav Pošta, Jan Petrů
Petra Havlínová, Ladislav Beneš
Pavel Mangl
Eliška Moulisová (klapka), Ivan Minář (fotograf)
FISYO (Dirigent Štěpán KoníčekFrantišek Belfín)
Hudba k písni Karel Vacek
Zpívá sbor
Zpívá sbor
Dobrý den město
Dobrý den město
Good Morning, Town!
film
hranýdistribuční
drama
Československo
1976
1976
vyřazení z distribuce 31. 12. 1986
premiéra 16. 12. 1976 /přístupný mládeži/ (kino Paříž, Praha)
premiéra 31. 12. 1976 /přístupný mládeži/ (celostátní)
Příběhy lidí, které denně potkáváme.
Dramaturgická skupina Miloše Brože, Miloš Brož (vedoucí dramaturgické skupiny)
dlouhometrážní
77 min
2 145 metrů
16mm, 35mm
1:1,66
barevný
zvukový
mono
česká
česky
bez titulků
české