Dramatik Oldřich Daněk má na svém kontě i několik scenáristických a režijních počinů, často spojených s vlastními divadelními texty. Filmovou adaptaci své stejnojmenné hry sám označil jako nepravděpodobnou hudební pologrotesku. Lov na mamuta (1964) je absurdním příběhem odehrávajícím se ve výzkumném ústavu kybernetických superstrojů, kam je přijat nadšený mladík – vynálezce stroje na předpovídání data úmrtí. Ukáže se však, že mladík si vše vymyslel, aby získal zaměstnání. Intrikánského vedoucího výzkumu však situace svádí k odstranění ředitele, kterého by ve funkci rád nahradil. V hlavních rolích nevyváženého snímku se objevili Lubomír Lipský, Miloš Kopecký a Josef Kemr, ale mihli se tu i zpěváci Eva Pilarová či Josef Zíma. Vyprávění zdobí taneční čísla a dokumentární záběry, jež nijak nesouvisejí s dějem.
Do budovy Výzkumného ústavu mamutích kybernetických superstrojů se několikrát marně pokouší dostat mladý muž, kterého však vrátný pokaždé chytí a vyhodí. Mladík proto přijde v doprovodu kamarádů a velkého živého medvěda z cirkusu, kde pracuje jako účetní. Konečně je přijat a členům vedení ústavu vysvětlí, že chce být u nich zaměstnán, protože je vzděláním kybernetik a je také autorem vynálezu - stroje na předpovídání data úmrtí. Když zjistí intrikánský vedoucí výzkumu, že má ředitel umřít za dva dny, doufá, že se dostane na jeho místo. Mladík je přijat, pracuje v ústavu a prožívá láskyplný vztah s ředitelovou dcerou. Ředitel neumře a intrikán se snaží předpověď uskutečnit i za cenu vraždy. Mladík přizná, že si informaci vymyslel, vynález podle něho není důležitý; on chtěl jen dostat místo. Ospalý život ústavu se vrací do svých kolejí. Příběh je prokládán tanečními čísly mladé dvojice, vstupy chóru - průvodce filmem - a mnohými dokumentárními záběry neobvyklých i všedních událostí z celého světa.
ředitel
Mluví Jan Tříska
Mladík
Mluví Jaroslava Tvrzníková
Děvče
Chór
vedoucí výzkumu
profesor
tajemnice
inženýr
vrátný
Ferda
informátorka
informátorka
informátorka
Eva
matka dítěte
zpěvačka
zpěvák
cirkusák
cirkusák
cirkusák
cirkusák
muž v pruhovaném triku
artista
artista
artista
artista
artista
artista
artistka
artista
artista
artistka
artista
artista
arista
artista
artista
artista
artistka
artista
artistka
artista
artista
artista
artistka
artista
artistka
hudebník
hudebník
hudebník
hudebník
hudebník
hudebník
hudebník
hudebník
hudebník
hudebník
hudebník
svalnatý muž
vrchní číšník
Jeník
Mařenka
vousatý mladík
tančící muž
Milan Kadlec
Marie Kaplanová
Oldřich Daněk (Lov na mamuta – divadelní hra)
Jiří Cvrček, Ivan Ernyei, Vladimír Ježek
František Fabián, Bohumír Brunclík (zvukové efekty)
Karel Hyka, Václav Havlík, Karel Škorpík
Marcela Jakubcová (klapka)
Bedřich Smetana (Prodaná nevěsta /árie Věrné naše milování/ – opera)
FISYO (Dirigent František Belfín), Orchestr Karla Krautgartnera (Dirigent Karel Krautgartner), Orchestr Karla Vlacha (Dirigent Karel Vlach), Orchestr Ferdinanda Havlíka (Dirigent Ferdinand Havlík), Ladislav Simon /elektronická hudba/
Josef Zíma, Eva Pilarová, Jana Petrů, Miroslav Horníček, Jana Malknechtová, Rudolf Pellar, Pavel Vitoch, Richard Kubernát, Miroslav Šuba
Lov na mamuta
Lov na mamuta
The Mammoth Hunt
film
hranýdistribuční
hudební, komedie
Československo
1964
1964
schválení literárního scénáře 12. 9. 1963
schválení technického scénáře 13. 3. 1964
začátek natáčení 12. 5. 1964
konec natáčení 2. 10. 1964
promítání povoleno 23. 12. 1964
vyřazení z distribuce 31. 12. 1972
premiéra 2. 4. 1965 /přístupný mládeži/ (kino Pasáž /2 týdny/, Praha)
premiéra 23. 4. 1965 /přístupný mládeži/ (celostátní)
Český barevný hudební film – naprosto nepravdivá pologroteska.
Tvůrčí skupina Novotný – Kubala, Bedřich Kubala (vedoucí dramaturg tvůrčí skupiny), Ladislav Novotný (vedoucí výroby tvůrčí skupiny)
dlouhometrážní
94 min
2 672 metrů
16mm, 35mm
1:1,37
barevný
zvukový
mono
česká
česky
bez titulků
české